hoe het werkt

1. Kies je maaltijden

Losse maaltijd(en) van het weekmenu of een EAT.PEASY abonnement. Bestel voor 18:00 om je maaltijden de volgende bezorgdag te ontvangen.

Ga naar het menu

2. Bezorgd bij jou thuis

Op maandag of donderdag in heel Nederland. In Rotterdam van maandag t/m donderdag.

3. Houdbaar tot 5 dagen in de koelkast

Of tot 1 maand in de vriezer. Zo haal je makkelijk een aantal gezonde maaltijden in huis en geniet jij van je extra tijd.

4. Zo gepiept!

 

Max. 15 minuten in de oven of 3 minuten in de magnetron, zo gepiept.

 

Geniet van je extra tijd, je beestachtig lekkere maaltijd en extra energie.

VEELGESTELDE VRAGEN

Hoe lang kan ik mijn maaltijd bewaren?

De maaltijden kan je minimaal 5 dagen bewaren in de koelkast en tot 1 maand in de vriezer. Met uitzondering van de side salades die je erbij krijgt. Deze blijven niet zo lekker in de vriezer. Wel in de koelkast.

Op de productpagina kan je de houdbaarheid checken. Ook via de QR code op de verpakking check je de houdbaarheid. 

Hoe warm ik mijn maaltijd op?

De maaltijden warm je op in de magnetron of in de oven. Op de verpakking vind je een QR code die je kan scannen om te zien hoe lang je hem precies verwarmt.

Haal altijd eerst de folie van het bakje af. Het bakje kan tot 200 graden verwarmd worden (magnetron en oven). 

Gemiddeld verwarm je hem:

In de magnetron: 3:00 – 3:30 minuten op 700-750W.
In de oven: 12 – 15 min op 175 graden.

Heb je de maaltijd ingevroren en wil je hem zonder te ontdooien verwarmen? Reken dan minimaal het dubbele van bovenstaande verwarm tijd en check vervolgens of de maaltijd al warm genoeg is. 

Wat is het gewicht van mijn maaltijd?

Wij bieden 3 verschillende formaten maaltijden aan.

  • Small, voor de kleine eter: ±400 gram
  • Medium, voor de gemiddelde eter: ±550 gram
  • Large, voor de grote eter: ±675 gram
Welke ingrediënten bevat mijn maaltijd?

Jouw maaltijd bestaat uit 100% plantaardige ingrediënten en is volledig veganistisch. De specifieke ingrediënten per maaltijd vind je op de productpagina en via de QR code op de verpakking. De allergenen staan hierbij altijd dikgedrukt vermeld.

De maaltijden bevatten altijd 250 gram groenten en een balans van granen, proteïne en groenten. Daarnaast passen we veel variatie toe en koken we zoveel mogelijk met whole foods en geen pakjes.

Hoe stellen jullie mijn maaltijd samen?

Jouw maaltijd maken we naast met veel liefde, met ingrediënten die wetenschappelijk bewezen goed voor je zijn. Onze oprichtster, Maaike, heeft een studie Plant Based Nutrition gevolgd via Cornell University. Hier heeft ze veel van haar kennis opgedaan.

Daarnaast gebruiken wij als bron graag Nutritionfacts.org en hebben we ons eigen systeem vanuit de wetenschap ontwikkeld: Peasy Punten. Een systeem waarmee we een indicatie geven welke voedingsmiddelen goed zijn op een dag te eten om je goed te voelen en te blijven voelen.

Bevat mijn maaltijd allergenen?

Op de productpagina van de maaltijd vind je de allergenen die deze maaltijd bevat bij de ingrediëntenlijst. Bij een abonnement vind je ook een aantal allergenen waar wij in onze bereiding rekening meek kunnen houden.

Voor een groot gedeelte van onze maaltijden geven wij de optie om de maaltijd te bestellen met ingrediënten vrij van gluten. Uiteraard scheiden wij deze maaltijden van de maaltijden met gluten.

De maaltijden zijn nooit helemaal vrij van een allergeen aangezien wij in een open keuken koken. 

Waar verpakken jullie mijn maaltijd in?

Wij verpakken je maaltijd in een bakje van hernieuwbare grondstoffen, namelijk gemaakt van het afval van suikerriet. Dit bakje kan in de magnetron en in de oven verwarmd worden tot 200 graden.

Waar gooi ik mijn verpakking weg?

Ons suikerriet bakje is een composteerbaar bakje volgens de Europese norm. Hetzelfde geldt voor de folie, deze is ook composteerbaar. In Nederland kunnen we dit helaas industrieel nog niet composteren. 

Het bakje en de folie + sticker mogen daarom bij het restafval. 

Bezorg je op mijn adres?

Wij bezorgen in heel Nederland m.u.v. de Waddeneilanden en De Kaag.

In de meeste postcodes in Rotterdam bezorgen wij van maandag t/m donderdag. Buiten Rotterdam bezorgen wij op maandag en donderdag.

Hoe laat bezorg je mijn maaltijd?

In Rotterdam bezorgen wij bij je thuis tussen 15:30 en 18:30. Als de bezorger zijn route begint tussen 15:15 en 15:30 krijg jij een mail waarin je de bezorger kan volgen. Is hij op weg naar jouw adres vanaf het adres voor jou? Dan krijg je een mail met hoeveel minuten het nog duurt.

Buiten Rotterdam bezorgen wij op maandag en donderdag tussen 17:00 en 22:00 met PostNL Food. Je krijgt op de dag zelf een smsje met het specifieke tijdvak van een uur.

Gelukkig zijn we tot op heden bijna altijd op tijd bij je met je bestelling. Mocht het ons een keer niet lukken om op tijd te komen dan bellen we je. En krijg je volgende keer een gratis snack van ons.

Kan ik mijn maaltijd ook afhalen?

Ja, zeker! Je kan je maaltijd gratis afhalen bij ons afhaalpunt in Rotterdam Centrum: Schouwburgplein 56, 3012CL. Van maandag t/m donderdag tussen 15:00 en 20:00.

Wat doen jullie als ik niet thuis ben?

In Rotterdam zullen jou altijd eerst bellen op het nummer dat je hebt opgegeven. Wordt er niet opgenomen dan nemen we jouw bestelling mee terug naar onze keuken op Schouwburgplein 56 in Rotterdam. Je kan je maaltijd daar diezelfde dag tot 20:00 ophalen of de volgende dag tussen 11:00 en 20:00.

Buiten Rotterdam zullen we jouw maaltijden bij de buren bezorgen (indien mogelijk) en anders bieden we ze een volgende dag nog 1 keer aan.

Bezorgen jullie bij mijn buren?

Als jij dat graag wilt bezorgen wij natuurlijk bij jouw buren! Geef dit even aan als notitie voor verzending bij je bestelling. Je kan hier ook vermelden als je het oké vindt dat we je maaltijd voor de deur neer zetten als je er niet bent.

Wat betaal ik voor bezorgen?

Bezorgen is mogelijk vanaf een bestelling van 20 euro. Voeg de producten toe aan jouw winkelmandje en check hieronder de bezorgkosten voor jouw postcode.

Meer weten over de opbouw van onze verzendkosten? Bekijk het hieronder op basis van jouw postcode.

Postcodes Bezorging €20 – €29,99 €30 – €49,99 Vanaf €50    
             
         
3011 – 3016, 3021 – 3029, 3031 – 3039, 3056, 3061, 3062, 3063, 3071 & 3072 Bezorging door EAT.PEASY (maandag t/m donderdag tussen 15:30 en 18:30) Gratis Gratis Gratis
Alle overige postcodes* Bezorging door PostNL Food (maandag en donderdag tussen 17:00 – 22:00) €7,95 €4,95 Gratis

* m.u.v. de Waddeneilanden en De Kaag.

Voor hoe lang sluit ik een abonnement af?

Al onze abonnementen zijn week abonnementen. Je zit nergens aan vast, maar kan het abonnement wekelijks opzeggen of aanpassen.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Het abonnement zeg je eenvoudig op door naar je account te gaan op de website. Vanuit dit dashboard klik je op “subscriptions” om je abonnement te beheren. Open je de abonnement en klik op “cancel” om hem op te zeggen.

Wanneer wordt het geld van mijn rekening afgeschreven?

Voor de eerste week van je abonnement betaal je direct via iDeal op de website. Vervolgens wordt het abonnement wekelijks van je rekening geïncasseerd, indien je hem niet opzegt. Op welke dag hij vernieuwd wordt kan je vinden op je account pagina op de website onder “subscriptions”. 

Waar kan ik alle info over mijn abonnement vinden?

Via je account pagina op de website. Via het dashboard ga je naar “subscriptions”. 

Kan ik elke week doorgeven welke maaltijden ik van het menu wil?

Niet de specifieke maaltijd. Wij selecteren automatisch de maaltijden voor jouw abonnement en in ruil daarvoor krijg jij korting. Wij kunnen hierdoor slimmer inkopen en jij laat je hierdoor verrassen met gevarieerde smaakvolle plantaardige maaltijden.

Wel kan je aangeven waar je allergisch voor bent, welke add-on je wilt. En als je iets echt niet lust, mail ons even op info@eatpeasy.nl. Dan houden we daar rekening mee.

Wil je toch liever zelf kiezen? Kies dan voor losse maaltijden bestellen via het menu. 

Welke maaltijden krijg ik bij een abonnement?

Bij een abonnement kiezen wij voor jou welke maaltijden je ontvangt. Zo laat je je iedere keer verrassen met smaakvolle plantaardige maaltijden.

Heb je gekozen voor een abonnement met een add-on (bijvoorbeeld “extra proteïne”)? Dan zorgen wij dat jouw maaltijd meer proteïne bevat dan de basis maaltijd.

Voor welke tijd moet ik bestellen om mijn maaltijd te ontvangen?

Bestel je voor 18:00 dan bezorgen wij jouw maaltijden de volgende bezorgdag.

Op deze manier verspillen wij geen voedsel en heb jij een lekkere verse maaltijd. Wij koken elke ochtend vers op basis van het aantal bestellingen.

Hoe kan ik betalen voor mijn maaltijd?

Je rekent je maaltijden af via onze website via iDeal, PayPal of met Creditcard. Heb je gekozen voor een abonnement? Dan gaat de eerste betaling via iDeal en wordt er wekelijks geïncasseerd via SEPA Incasso. Dit kan je tussentijds opzeggen (zie “abonnementen”).

Kan ik ergens zien wat ik eerder besteld heb?

Ja, dat kan zeker! Je vind je bestel historie in je account bij “bestellingen”. Je download hier ook makkelijk een factuur van je eerder bestellingen.