Hoe lang kan ik mijn maaltijd bewaren?

De maaltijden kan je minimaal 4 dagen bewaren in de koelkast en tot 1 maand houdbaar in de vriezer. Met uitzondering van de side salades die je erbij krijgt.

Op de productpagina kan je de houdbaar checken. Ook via de QR code op de verpakking check je de houdbaarheid. 

Hoe warm ik mijn maaltijd op?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

De maaltijden warm je op in de magnetron of in de oven. Op de verpakking vind je een QR code die je kan scannen om te zien hoe lang je hem precies verwarmt.

Heb je een wegwerp bakje? Haal dan eerst het folie van het bakje af. Het zwarte wegwerp maaltijd bakje kan tot 200 graden verwarmd worden (magnetron en oven). Het groene herbruikbare maaltijd bakje kan tot 100 graden verwarmd worden (alleen in de magnetron). Wil je ‘m in de oven verwarmen? Schep even over op een bordje.

Gemiddeld verwarm je hem:

In de magnetron: 3:00 – 3:30 minuten op 700-750W.
In de oven: 12 – 15 min op 175 graden.

Heb je de maaltijd ingevroren en wil je hem zonder te ontdooien verwarmen? Reken dan minimaal het dubbele van bovenstaande verwarm tijd en check vervolgens of de maaltijd al warm genoeg is. 

Wat is het gewicht van mijn maaltijd?

Onze maaltijden wegen ± 450 gram zonder add-ons. Bij add-ons kan je denken aan extra koolhydraten, proteïne of groenten die je kan toevoegen aan de maaltijd. Deze kies je op de productpagina van een maaltijd. Voeg je 3 add-ons toe? Dan weegt de maaltijd ± 600 gram.

Welke ingrediënten bevat mijn maaltijd?

Jouw maaltijd bestaat uit 100% plantaardige ingrediënten en is volledig veganistisch. De specifieke ingrediënten per maaltijd vind je op de productpagina en via de QR code op de verpakking. De allergenen staan hierbij altijd dikgedrukt vermeld.

De maaltijden bevatten altijd 250 gram groenten en een balans van granen, proteïne en groenten. Daarnaast passen we veel variatie toe en koken we zoveel mogelijk met whole foods en geen pakjes.

Hoe stellen jullie mijn maaltijd samen?

Jouw maaltijd maken we naast met veel liefde, met ingrediënten die wetenschappelijk bewezen goed voor je zijn. Onze oprichtster, Maaike, heeft een studie Plant Based Nutrition gevolgd via Cornell University. Hier heeft ze veel van haar kennis opgedaan.

Daarnaast gebruiken wij als bron graag Nutritionfacts.org en hebben we ons eigen systeem vanuit de wetenschap ontwikkeld: Peasy Punten. Een systeem waarmee we een indicatie geven welke voedingsmiddelen goed zijn op een dag te eten om je goed te voelen en te blijven voelen.

Bevat mijn maaltijd allergenen?

Op de productpagina van de maaltijd vind je de allergenen die deze maaltijd bevat bij de ingrediëntenlijst. Bij een abonnement vind je ook een aantal allergenen waar wij in onze bereiding rekening meek kunnen houden.

Voor een groot gedeelte van onze maaltijden geven wij de optie om de maaltijd te bestellen met ingrediënten vrij van gluten. Uiteraard scheiden wij deze maaltijden van de maaltijden met gluten.

De maaltijden zijn nooit helemaal vrij van een allergeen aangezien wij in een open keuken koken. 

Waar verpakken jullie mijn maaltijd in?

Je kan bij ons kiezen of je je maaltijd wilt ontvangen in een wegwerp bakje van CPET of in een herbruikbaar bakje van kunststof. Het wegwerp bakje kan in de oven en de magnetron en het herbruikbaar bakje kan alleen in de magnetron.

Voor €4,00 ontvang jij je maaltijd in een herbruikbaar bakje en krijg je €4,50 korting op je volgende bestelling. Zo eet jij een lekkere maaltijd met veel groenten die een nog lagere belasting heeft op het milieu.

Hoe krijg ik het statiegeld van mijn herbruikbaar bakje terug?

Jij levert het bakje weer bij ons in de volgende keer dat we bij je aan de deur staan en jij krijgt een kortingscode van €4,50 om te besteden bij je volgende bestelling.

Wij reinigen de bakjes en kunnen ze weer opnieuw gebruiken!

Hoe kan ik mijn herbruikbaar bakje inleveren als ik een tijdje niet bestel?

Bestel je een tijdje geen maaltijd(en)? Mail ons op info@eatpeasy.nl wanneer je wilt dat we jouw bakje(s) komen ophalen. Je ontvangt dan in plaats van een kortingscode 4 euro cash van ons terug.

Waar gooi ik mijn verpakking weg?

Onderstaande geldt niet voor de herbruikbare bakjes. Deze lever je weer bij ons in.

In Rotterdam mag het afval van het bij het restafval, deze worden centraal gescheiden. In Delft en Berkel en Rodenrijs mag het maaltijd bakje bij het plastic afval. De folie en het saus bakje mogen bij het restafval.

Maak ik het herbruikbare bakje schoon voordat ik hem inlever?

Dag mag zeker. Het bakje is geschikt voor de vaatwasser. Wij maken hem zelf nog grondig schoon als we ze weer terug hebben, dus het hoeft niet. We vinden het wel fijn als je het bakje een beetje afspoelt.

Let erop dat je eerst even de stickers eraf haalt als je hem in de vaatwasser wilt doen. 

Bezorg je op mijn adres?

Op deze pagina kan je zien waar wij allemaal bezorgen of waar je je maaltijd kan afhalen.

Hoe laat bezorg je mijn maaltijd?

Wij bezorgen bij je thuis tussen 15:30 en 18:30. Als de bezorger zijn route begint tussen 15:15 en 15:30 krijg jij een mail met de verwachte aankomsttijd. Ben je maar thuis tot een bepaalde tijd? Geef dit even aan in de bestelnotitie, dan houden wij daar rekening mee.

Gelukkig zijn we tot op heden bijna altijd op tijd bij je je met je bestelling. Mocht het ons een keer niet lukken om op tijd te komen dan bellen we je. En krijg je volgende keer een gratis snack van ons.

Heb je gekozen voor een afhaalpunt? Check hier op welke dagen en tijden je je maaltijd kan afhalen.

Kan ik mijn maaltijd ook afhalen?

Ja, zeker! Check hier waar je je maaltijd kan afhalen en op welke dagen en tijden.

Wat doen jullie als ik niet thuis ben?

Wij zullen jou altijd eerst bellen op het nummer dat je hebt opgegeven. Wordt er niet opgenomen dan nemen we jouw bestelling mee terug naar onze keuken op Schouwburgplein 52 in Rotterdam. Je kan je maaltijd daar diezelfde dag tot 20:00 ophalen of de volgende dag tussen 11:00 en 20:00.

Bezorgen jullie bij mijn buren?

Als jij dat graag wilt bezorgen wij natuurlijk bij jouw buren! Geef dit even aan als notitie voor verzending bij je bestelling. Je kan hier ook vermelden als je het oké vindt dat we je maaltijd voor de deur neer zetten als je er niet bent.

Wat betaal ik voor bezorgen?

Niets. Wij bezorgen jouw maaltijden gratis bij je thuis, op werk of een afhaalpunt.

Voor hoe lang sluit ik een abonnement af?

Al onze abonnementen zijn week abonnementen. Je zit nergens aan vast, maar kan het abonnement wekelijks opzeggen of aanpassen.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Het abonnement zeg je eenvoudig op door naar je account te gaan op de website. Vanuit dit dashboard klik je op “subscriptions” om je abonnement te beheren. Open je de abonnement en klik op “cancel” om hem op te zeggen.

Wanneer wordt het geld van mijn rekening afgeschreven?

Voor de eerste week van je abonnement betaal je direct via iDeal op de website. Vervolgens wordt het abonnement wekelijks van je rekening geïncasseerd, indien je hem niet opzegt. Op welke dag hij vernieuwd wordt kan je vinden op je account pagina op de website onder “subscriptions”. 

Waar kan ik alle info over mijn abonnement vinden?

Via je account pagina op de website. Via het dashboard ga je naar “subscriptions”. 

Kan ik elke week doorgeven welke maaltijden ik van het menu wil?

Niet de specifieke maaltijd. Wij selecteren automatisch de maaltijden voor jouw abonnement en in ruil daarvoor krijg jij korting. Wij kunnen hierdoor slimmer inkopen en jij laat je hierdoor verrassen met gevarieerde smaakvolle plantaardige maaltijden.

Wel kan je aangeven waar je allergisch voor bent, welke add-on je wilt. En als je iets echt niet lust, mail ons even op info@eatpeasy.nl. Dan houden we daar rekening mee.

Wil je toch liever zelf kiezen? Kies dan voor losse maaltijden bestellen via het menu. 

Welke maaltijden krijg ik bij een abonnement?

Bij een abonnement kiezen wij voor jou welke maaltijden je ontvangt. Zo laat je je iedere keer verrassen met smaakvolle plantaardige maaltijden.

Heb je gekozen voor een abonnement met een add-on (bijvoorbeeld “extra proteïne”)? Dan zorgen wij dat jouw maaltijd meer proteïne bevat dan de basis maaltijd.

Voor welke tijd moet ik bestellen om mijn maaltijd te ontvangen?

Bestel je voor 22:00 dan bezorgen wij jouw maaltijden de volgende dag.

Op deze manier verspillen wij geen voedsel en heb jij een lekkere verse maaltijd. Wij koken elke ochtend vers op basis van het aantal bestellingen.

Hoe kan ik betalen voor mijn maaltijd?

Je rekent je maaltijden af via onze website via iDeal of PayPal. Heb je gekozen voor een abonnement? Dan gaat de eerste betaling via iDeal en wordt er wekelijks geïncasseerd via SEPA Incasso. Dit kan je tussentijds opzeggen (zie “abonnementen”).

Kan ik ergens zien wat ik eerder besteld heb?

Ja, dat kan zeker! Je vind je bestel historie in je account bij “bestellingen”. Je download hier ook makkelijk een factuur van je eerder bestellingen.