THAISE MANGO CURRY

Deze curry heeft het allemaal, zoet, hartig, zuur, bitter, en is helemaal in balans. Niet voor niets is deze maaltijd een EAT.PEASY top-3 maaltijd. Hij is niet alleen lekker, maar zit ook nog vol met verschillende groenten: erwtjes, rode kool en broccoli. En wist je broccoli sulforafaan bevat? Van dit ingrediënt is bewezen dat het je hersenen en zicht beschermt en je beschermt tegen vrije radicalen, detox enzymen stimuleert en helpt om kanker te voorkomen en te behandelen.

Deze maaltijd bevat 280 gram groenten.

Energie: 565 kcal; Eiwitten: 14 gram; Koolhydraten: 62 gram; Vetten: 26 gram; Vezels: 12 gram

De voedingswaarden zijn bij benadering berekend en gebaseerd op de “medium” maaltijd.

Mango; broccoli; rode kool; tuinerwtjes; sjalotjes; zilvervliesrijst OF bloemkool; rode peper; limoen; citroengras; kokosmelk; kokosbloesemsuiker; soja saus; citroen; cashewnoten.

Dikgedrukte ingrediënten zijn allergenen.

  1. Haal voor het verwarmen het folietje van het bakje en het bakje met cashewnoten en citroentje eruit. Het bakje kan tot 200 graden verwarmd worden (magnetron en oven).
  2. Verwarm het bakje of schep het over op een bordje.
    1. Oven (voorkeur): 15 – 17 min op 175°C
    2. Magnetron: 3:00 – 3:30 min op 700-750W
  3. Knijp zoveel van het citroentje over de curry uit als jij lekker vindt. Enjoy!